Search…

X3 Photo Gallery Support Forums

Search…
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

problemen met verwijderen/uploaden foto's en mappen

06 May 2009, 11:57

Dag iedereen,

Ik heb twee dagen geleden de nieuwste versie van Imagevue geinstalleerd (x2). Hierbij werkt bijna alles. Behalve de belangrijkste taken die je met de software doet.

Ik kan nu alleen foto's uploaden met html. Mappen aanmaken en verwijderen gaat ook goed.
Wanneer ik het met de swfuploaden probeer krijg ik bij elke foto die ik upload de melding:

Server (IO) error.

Dit is de manier waar ik het mee wil oploaden, omdat je dan meerdere foto's per keer kan uploaden.

Bij het verwijderen van een bestaande map die al op de server stond krijg ik de volgende PHP error:

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: unlink(/var/www/vhosts/republiekbloemendaal.nl/httpdocs/GALLERY/content/Republiek Bloemendaal/Slot Feest 2007//.jalbum/thumbs/DSC_4973.jpg) [function.unlink]: Permission denied

Filename: /imagevue/include/functions.inc.php

Line Number: 394


Wanneer ik dit voor de eerste keer deed waren de foto's in deze map wel weg, maar de map zelf niet.

Ik heb de permissions bij /imagevue/config/* en /content/* op 777 gezet.

Bij de diagnostics staat er bij open basedir een kruisje. Zou het daardoor komen en moet deze functie bij het hostingbedrijf worden uitgezet?

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

mvg

Jelmar
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

07 May 2009, 03:58

Nog een toevoeging op mijn eerste bericht:

Als ik in de map content met de swfuploader foto's ga uploaden werkt het wel. Maar het uploaden van foto's in een andere map die geplaatst is in de map content werkt niet.
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

07 May 2009, 04:19

Het uploaden van de foto's heb ik opgelost door alle bestaande mappen + foto's opnieuw aan te maken en up te loaden. dan werkt het dus wel.

Ik zit u alleen met het probleem dat ik een bestaande map niet kan verwijderen. Zowel met Imagevue als met de FTP client (FileZilla).
 
User avatar
globetrotter
Imagevue Expert
Posts: 844
Joined: 18 Oct 2006, 13:16

07 May 2009, 05:00

Je kunt ook uploaden met de yuiuploader, misschien gaat dat beter.
Bij mij werkt de flash uploader ook niet goed.

De map die je niet kunt verwijderen, zitten daar vreemde letters in?

Ik heb ooit een mp3 gehad met rare letters, en daar ging ook van alles mis mee. Hernoemen en verwijderen ging ook niet.
Ik meen dat ik een nieuwe mp3 map erbij heb gemaakt (bv. mp3-2). Hierin alle mp3 geplaatst vanuit de originele map, daarna de mp3 map verwijderd en de mp3-2 map hernoemd naar mp3.

Misschien is dit ook te doen met het mapje wat je niet meer kunt verwijderen?
Rene
http://www.globetrotternet.nl/
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

07 May 2009, 05:45

Het had te maken met verborgen bestanden op de server.
Zo leer je elke keer weer wat bij.
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

08 May 2009, 04:25

[quote="djel"]Het uploaden van de foto's heb ik opgelost door alle bestaande mappen + foto's opnieuw aan te maken en up te loaden. dan werkt het dus wel.

Aanvankelijk dacht ik dat het uploaden werkte, maar dit betrof mappen die met een andere namen waren aangemaakt. Als ik deze mappen verander in de oude namen en ik wil een nieuwe map* aanmaken krijg ik weer een Server (IO) Error.

* de structuur is als vogt: content > hoofdmap > submap (hier krijg ik de bovenstaande foutmelding)

Ik heb ook al de contentmap opnieuw aangemaakt.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
djel
Topic Author
Posts: 14
Joined: 06 May 2009, 11:14

08 May 2009, 11:03

De oplossing is er!

In Imagevue x2 gebruik je in de titel van een map geen spatie. Dus werk je met underscore (_).
 
User avatar
globetrotter
Imagevue Expert
Posts: 844
Joined: 18 Oct 2006, 13:16

08 May 2009, 12:20

Goed dat je het zelf hebt opgelost. Ik had geen idee wat het zou kunnen zijn.
Rene
http://www.globetrotternet.nl/